Presentació

Aquest el Bloc de Ciències per Iván Román per al curs de Capacitació TICs de UMH


Aquest bloc té la finalitat de crear un entorn personal d'aprenentatge (PLE) sobre la Unitat Didàctica "Equilibris àcid-base" per als meus alumnes de 2n de batxillerat.

Amb aquesta UD m'agradaría que els alumnes s'acosten al conceptes de les reaccions àcid-base i les seues aplicacions.


Propietats generals dels àcids i bases. 
Definició d'Arrhenius. 
Limitacions. Definició de Brönsted-Lowry. 
Substàncies amfipròtiques. 
Força dels àcids i bases. 
Constants d'ionització d'àcids i bases. 
Ionització de l'aigua. Concepte de pH. 
Càlculs de pH. Concepte d'indicador. 
Experiments de valoració àcid-base en laboratori. 
Hidròlisi. Concepte de dissolució tampó. 
Idea de la pluja àcida.

COMPETÈNCIES

o Competència en comunicació lingüística
o Competència artística i cultural
o Competència digital i tractament de la informació
o Competència matemàtica
o Competència d'aprendre a aprendre
o Competència d'autonomia i iniciativa personal
o Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

OBJECTIUS

·       -          Disciplinaris: potenciar l’esperit emprenedor amb actituds de creativitat, Flexibilitat, Iniciativa, treball en Equip, confiança en un mateix i sentit crític.
-          Lingüístics: Consolidar els hàbits de lectura, Expressar-se amb fluïdesa i correcció
-          Cognitius: Recollir i analitzar les dades de les aplicacions dels àcids-base.
Culturals: Relacionar els continguts amb tradicions i aspectes 


CONTINGUTS

·         Aplicació de les habilitats a l'esport adoptat.
·         Pràctica d'exercicis que milloren l'aspecte tàctic en el joc col·lectiu.
·         Regles bàsiques del deporte Bàsquet.                                                                                             
·         Prevenció de lesions en l’activitat física tot valorant la importància de l’escalfament.   
·         Utilització de materials i espais, respectant les normes.


ACTIVITATS D’AVALUACIÓ

·         Avaluacio: Examen de problemes i questions teòriques..                                                               
·      Avaluació "aplicacions dels equilibris àcid-base": - com estan escrits els treballs / comunicació del treball als companys. Reflexió amb els alumnes sobre els contingut treballs presentats a classe. Preguntes per  arribar a conclusions.