Aquest el Bloc de Ciències per Iván Román per al curs de Capacitació TICs de UMH
Aquest bloc té la finalitat de crear un entorn personal d'aprenentatge (PLE) sobre la Unitat Didàctica "Equilibris àcid-base" per als meus alumnes de 2n de batxillerat.
Amb aquesta UD m'agradaría que els alumnes s'acosten al conceptes de les reaccions àcid-base i les seues aplicacions.
Propietats
generals dels àcids i bases.
Definició d'Arrhenius.
Limitacions. Definició de
Brönsted-Lowry.
Substàncies amfipròtiques.
Força dels àcids i bases.
Constants
d'ionització d'àcids i bases.
Ionització de l'aigua. Concepte de pH.
Càlculs de
pH. Concepte d'indicador.
Experiments de valoració àcid-base en laboratori.
Hidròlisi. Concepte de dissolució tampó.
Idea de la pluja àcida.
COMPETÈNCIES
o Competència
en comunicació lingüística
o Competència
artística i cultural
o Competència
digital i tractament de la informació
o Competència
matemàtica
o Competència
d'aprendre a aprendre
o Competència
d'autonomia i iniciativa personal
o Competència
en el coneixement i la interacció amb el món físic.
OBJECTIUS
· -
Disciplinaris: potenciar l’esperit
emprenedor amb actituds de creativitat, Flexibilitat, Iniciativa, treball en
Equip, confiança en un mateix i sentit crític.
-
Lingüístics: Consolidar els hàbits de
lectura, Expressar-se amb fluïdesa i correcció
-
Cognitius: Recollir i analitzar les
dades de les aplicacions dels àcids-base.
Culturals: Relacionar els continguts amb tradicions i aspectes
CONTINGUTS
· Aplicació de les habilitats a l'esport adoptat.
· Pràctica d'exercicis que milloren l'aspecte tàctic en el joc col·lectiu.
· Regles bàsiques del deporte Bàsquet.
· Prevenció de lesions en l’activitat física tot valorant la importància de l’escalfament.
· Utilització de materials i espais, respectant les normes.
ACTIVITATS D’AVALUACIÓ
· Avaluacio: Examen de problemes i questions teòriques..
· Avaluació "aplicacions dels equilibris àcid-base": - com estan escrits els treballs / comunicació
del treball als companys. Reflexió amb els alumnes sobre els contingut
treballs presentats a classe. Preguntes per arribar a conclusions.